|
De trein Apeldoorn-Heerde zoals die op 13 oktober 1969 uit Apeldoorn vertrok. In de wagenlijst hieronder zijn de bestemmingen van de wagens te zien. Dg= goederentreinbegeleidingswagen Gs= gesloten wagen Kbs= rongenwagen Eds= zelflosser |
|
Ik laat altijd een trein Apeldoorn-Heerde rijden die samengesteld is uit de originele wagenlijsten die ik heb. Komt een trein aan op het raccordement aan dat worden de wagens van de vorige dag weer in de trein geplaatst en de nieuwe wagens geplaatst. Hierna vertrekt de trein weer. De wagens worden dan handmatig op het wachtstation/schaduwstation op een ander gedeelte van de baan gezet en de wagens voor het volgende raccordement worden weer handmatig uit het schaduwstation op het raccordement gezet. Zo wordt raccordement voor raccordement afgewerkt en zie je de trein veranderen gedurende de totale rit. Ik vind dit een originele en leuke manier om bewust met goederentreinen bezig te zijn |
|
De eerste struikjes zijn geplant. Ze zijn van Martin Welberg (verkrijgbaar bij Bentink Apeldoorn) |
|
Tussen de railbeddingen zijn nu looppaden aangebracht. Ik gebruik hiervoor zand uit de lokale speeltuin. Dit wordt gedroogd en gezeefd. Nadat het op de bekende manier is gelijmd hoef je je geen zorgen te maken dat het in de locs komt. Zeker omdat het om een vaste baan is |
|
Ik vond de kleur toch nog niet optimaal. Daarom is het bewerkt met krijt. daarvoor gebruik ik z.g. Rembrandt krijtjes
|