Aansluiting magarinefabriek EPOX te Epe
Deze fabriek liet dierlijke vetten aanvoeren in 2-assige oost-duitse ketelwagens met stoomverwarming met opschrift E141. Vaak stonden de wagens enige dagen op het losspoor. Ze moesten 24 uur aan de stoom staan om de gestolde vetten weer vloeibaar te maken. Kenmerkend voor de wagens was de ranzige geur die, vooral bij warm weer, rondom de wagens hing. In de nadagen van de lijn kwam het vet soms in een vier-assige ketelwagen. Incidenteel kwam er een koelwagen of gesloten wagen.
Ook werd er natronloog aangevoerd in 2-assige ketelwagens van de KNZ (Koninklijke Nederlandse Zoutindustrie) Eerst waren dit grijze wagens waarop met grote zwarte letters "NATRONLOOG" . De laatste jaren waren de wagens wit/blauw . De natronloog werd gebruikt om de vetten te "wassen". D.w.z dat ze werd toegevoegd aan de vetten om verontreinigingen aan zich te binden waarna de natronloog weer werd verwijderd.
Losweg Epe
De losweg in Epe was een drukke losweg. De belangrijkste klant was de brandstoffenhandel Dalhuizen. Naast de zelflossers met steenkool werd er ook vloeibare brandstof als huisbrandolie aangevoerd. In de winter van 1968/1969 gebruikte Dalhuizen ketelwagens als opslag. Soms stonden er wel 8 of 9 wagens op de losweg waarvan er dan per dag enkele lege voor volle werden gewisseld. Andere klanten waren o.a.:
- Firma Natuursteen liet grote blokken marmer uit Italië aanvoeren
- Veluwse Machine Industrie (VMI) had platte wagens voor de afvoer van machineonderdelen
- Brandstoffenhandel Smit en Pannekoek zelflossers met steenkool
- Firma Krol open bakwagen(E) voor de afvoer van mijnhout
- Tomos bromfietsfabrieken in Epe liet onderdelen aanvoeren in Joegoslavische gesloten wagens
- Zuivelfabriek Gelria gesloten wagens voor zuivelproducten
- Incidenteel diverse andere bedrijven
- Aanvoer van afgevoerde Britse legervoertuigen voor de firma Sindorff uit het Harde
Aansluiting coöperatie Epe
Bij de landbouwcoöperatie kwam regelmatig een Franse gesloten wagen(type Gs).